Institute of Computer Science
  1. Courses
  2. 2019/20 fall
  3. Computer Programming (LTAT.03.001)
ET
Log in

Computer Programming 2019/20 fall

  • Pealeht
  • Videojuhised
  • Viiteid

3. praktikumi harjutused

NB! Praktikumiülesandeid antakse alati varuga, et ka kõige kiirematel/kogenumatel lahendajatel jätkuks tegevust. Seega pole mõtet kurvastada, kui sa kõiki lahendada ei jõua. Vaata ülesanded rahulikult üle ja lahenda ära just need, mis tunduvad huvitavad ja/või parajalt jõukohased/rasked (kui just praktikumijuhendaja pole soovitanud mingit konkreetset ülesannet).

1. Summeerimine

Kirjuta programm, mis liidab kokku tekstifailis olevad arvud (igal real üks arv).

Lisa. Programm ütleb eraldi paaris- ja paaritute arvude summa ning mainib ka ära, kumbi oli rohkem.

2. Korrutamine

Kirjuta programm, mis korrutab kasutaja poolt sisestatud 2 positiivset täisarvu korrutamistehet kasutamata.

3. Paprikasupp

Kausitäis paprikasuppi jahtub minuti jooksul 19% võrra supi ja ruumi temperatuuride vahest. Koosta programm, mis väljastab supi temperatuuri iga minuti kohta, kui supi algtemperatuur on 90 kraadi. Ruumi temperatuur on 20 kraadi.

Hoiatus: ole ettevaatlik tsükli jätkamistingimusega! Kui lased supil jahtuda 20 kraadini, pead väga kaua ootama. Mõtle ja/või proovi järele, miks.

4. Diagramm

Koosta tekstifail, kus on antud hulk täisarve (iga arv eraldi real). Kirjuta programm, mis joonistab kilpkonna abil neile arvudele vastava tulpdiagrammi. Tulbad võivad olla visuaalselt võimalikult lihtsad.

Alternatiiv: arvud esitatakse joondiagrammina.

5. Lahingu simulatsioon

Troll ja Kangelane alustavad võitlust mõlemad 100 elupunktiga. Iga rünnakuga kaotab kumbki 0...5 elupunkti (konkreetne elupunktide kaotus valitakse juhuslikult, kummagi tegelase jaoks eraldi). Kirjuta programm, mis esitab võitluse käiku. Selleks, et põnevust ülal hoida, esita iga rünnaku tulemus väikese viivitusega:

 from time import sleep
 ...
 sleep(1)

Programm peaks välja tooma ka võitja.

Lisa. Muuda programmi selliselt, et Kangelane võib saada suuremaid vigastusi kui Troll aga see-eest on tal võimalus end aeg-ajalt ravida.

6. Siinus

Joonista kilpkonnaga väikestest sirglõikudest koosnev siinusfunktsiooni graafik. Lisa võrdluseks ka koosinuse graafik.

Vihje: https://docs.python.org/3/library/turtle.html#turtle.goto

7. Arvamismäng

Kirjuta õpikus antud numbriarvamismäng ümberpööratult – kasutaja valib arvu ja arvuti arvab. Iga pakkumise peale peaks kasutaja ütlema, kas otsitav arv on suurem või väiksem.

8. Erindite püüdmine faili avamisel

Kirjuta programm, mis küsib kasutajalt failinime ja kuvab faili sisu ekraanile. Kui faili avamine miskipärast ebaõnnestub, siis peab programm kasutajat sellest teavitama, küsima uue failinime ja proovima uuesti. Seda tuleb teha niikaua, kuni avamine õnnestub või kuni kasutaja sisestab failinimeks tühja sõne (st vajutab küsimuse peale kohe reavahetusklahvi).

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment