Arvutiteaduse instituut
  1. Esileht
  2. Programmeerimine lastele ja noortele
EN
Logi sisse

Programmeerimine lastele ja noortele

  • PEALEHT
  • TUNNIKAVAD
  • HUVILAAGRID

RGB värvide MakeBlock näitel

Õppeaine ja -valdkond: informaatika kunst
Klass, vanuse- või haridusaste: II kooliaste
Tunni kestvus: 45 min
Tunni teema (sh alateemad): RGB värvid

Autor: Taavi Duvin
Tunni eesmärgid: Tutvustada õpilastele RGB värvide moodustumist ja selgitada, kuidas moodustuvad värvid RGB skaalal.
Milliseid üld- ja ainepädevusi (sh läbivad teemad) toetatakse: Õpilane tunneb värvid segunemist.
Õpitulemused: Õpilased teavad, mis on RGB värvikood ja oskavad selle abil värve moodustada.
Mõisted: RGB
Õpilaste eelteadmised ja -oskused: Õpilased peaksid olema mingil määral kokku puutunud Scratch programmeerimiskeskkonnaga.
Eelnevalt vajalikud tegevused õpetajale ja õpilasele: Õpilastele vajalik arvuti, mille ekraani heledust/tumedust on võimalik muuta ja Makeblock Auriga. Õpetajal vajalik arvuti, projektor ja õpilastele jaotamiseks töölehed.
Tunniks vajalikud materjalid, vahendid, tarkvara ja veebiaadressid: https://scratch.mit.edu/

Tunni käik:

  • Õpetaja alustab tundi, räägib värvidest (millised on põhivärvid, vikerkaare värvid jne) ~5 min
  • Õpetaja jagab õpilastele töölehe ja palub õpilastel teha esimese ülesanne. ~9 min
    * Õpetaja arutleb, mis oli klassi keskmine tulemus ja toimub arutelu, miks erinevate värvide tulemused on erinevad. Rohelise värvi parima tulemuse ilmestamiseks võib rääkida ka öönägemisseadmetest, mis näitavad infot rohelisena, sest inimese silm suudab kõige rohkem eristada rohelisi toone ~5 min
  • Õpetaja palub õpilastel lahendada järgmised ülesanded ~21 min
  • Õpetaja palub tehtud programmid/töölehed hindamiseks esitada või annab tehtud töö kohta suulise tagasiside ja lõpetab tunni ~21 min

PDF kujul tunnikava on alla laetav siit: tunnikava_rgb.pdf
Tööleht õpilastele jagamiseks on alla laetav siit: tooleht_rgb.pdf
Scratch programmi näidis ja lahendus on alla laetav siit: scratch.zip

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi kursuste läbiviimist toetavad järgmised programmid:
euroopa sotsiaalfondi logo