Loomade tundmaõppimine ScratchJR rakenduse abil
Õppeaine ja -valdkond: mina ja keskkond
Klass, vanuse- või haridusaste: alusharidus
Tunni kestvus: 45 min
Tunni teema (sh alateemad): Loomade tundmaõppimine, maal elavad loomad
Tase: Õpilased oskavad kasutada tahvelarvutit ja on eelnevalt tutvunud ScratchJR rakendusega
Autor: Taavi Duvin
Tunni eesmärgid: Näidata oma teadmisi talus elavate loomade kohta.
Milliseid üld- ja ainepädevusi (sh läbivad teemad) toetatakse: Õpilane tunneb talus elavaid loomi, teab kus nad elavad ja mida söövad. Oskab joonistada lihtsamaid pilte ja olemasolevaid endale sobilikuks kohendada
Mõisted: Talu, karjamaa, koppel, laut, küün, hobusetall
Õpilaste eelteadmised ja -oskused: Õpilased peaksid olema eelnevalt arutlenud talus elavate loomade kohta ning tutvuma eelnealt ScratchJR rakendusega
Eelnevalt vajalikud tegevused õpetajale ja õpilasele: vajalik on igale õpilasele tahvelarvuti ScratchJR rakendusega, soovitatavalt grupi suurus mitte üle 8 inimese. Õpetajale on vajalik võimalus näidata oma tahvelarvuti ekraanipilti suuremalt (telekas, projektor vms). Õpetaja võiks olla eelnevalt koostanud tutvustamiseks näidisprogrammi.
Tunniks vajalikud materjalid, vahendid, tarkvara ja veebiaadressid:
- scratchJR tarkvara allalaadimine: https://www.scratchjr.org
- scratchJR tarkvara erinevate osade selgitused (inglise keeles): https://www.scratchjr.org/learn/interface
Tunni käik:
- Õpetaja tuletab meelde kiirelt meelde eelnevalt räägitud taluloomade tunni
~3 min
- Õpetaja jagab õpilastele tahvelarvutid ja tuletab meelde ScratchJR rakenduse
~3 min
- Arutlemine, milline taust võiks kõige paremini meie eesmärgile sobida (vt lisa 1)
~3 min
- Õpetaja räägib, mis on ühist/erinevat küünil ja tallil ning mis loomad nende elavad
~2 min
- Õpetaja näitab kuidas joonistada jänese-/kanapuur (vt lisa 2). Arutelu, millised loomad elavad puurides ja miks.
~2 min
- Õpetaja räägib, et alati ei pea kõike ise joonistama vaid saab kasutada ka olemasolevaid pilte ja näitab, kuidas joonistada laut (vt lisa 3). Arutelu millised loomad elavad puurides ja miks.
~2 min
- Õpetaja palub õpilastel lisada oma programmi ühte nurka võimalikult palju loomi. Iga loom peab sellele puudutades liikuma oma elukohta.
~2 min
- Õpetaja kontrollib, kas kõik loomad liiguvad sinna kuhu peavad.
~2 min
- Lisana võivad õpilased koostada programmi, kus õige loom tuleb oma elukoha juurde lohistada, misjärel loom teeb nt häält või “kaob oma pessa”
PDF kujul tunnikava on alla laetav siit: tunnikava_loomade tundmaoppimine.pdf \\