Tasandilised ja ruumilised kujundid 3D pliiatsi abil
Õppeaine ja -valdkond: matemaatika
tehnoloogia
Klass, vanuse- või haridusaste: I kooliaste, 3.klass
Tunni kestvus: 45 min
Tunni teema (sh alateemad): Tasandilised ja ruumilised kujundid
Autor: Taavi Duvin
Tunni eesmärgid: Selgitada õpilastele tasandilisi ja ruumilisi kujundeid.
Milliseid üld- ja ainepädevusi (sh läbivad teemad) toetatakse: Õpilane oskab tasandilistest kujunditest konstrueerida ruumilisi kujundeid.
Mõisted: ruut, kolmnurk, kuup, kolmnurkne püstprisma, 3D pliiats.
Õpilaste eelteadmised ja -oskused: Õpilased peaksid oskama ohutult 3D pliiatsit kasutada. Õpilased tunnevad erinevaid tasandilisi ja ruumilisi kujundeid.
Eelnevalt vajalikud tegevused õpetajale ja õpilasele: Õpilastele on vajalikud prinditud šabloonid (lisa 1) ja töölehed (lisa 2). Samuti vajavad õpilased 3D pliiatseid. Tundi võib läbi viia ka paaristööna.
Tunni käik:
- Õpetaja alustab tundi ja tuletab meelde erinevaid tasandilisi ja ruumilisi kujundeid. Õpetaja jagab õpilastele töölehed.
~4 min
- Õpetaja jagab õpilastele 3D pliiatsid, moodustab vajadusel grupid ja palub täita töölehe.
~37 min
- Õpetaja lõpetab tunni ja teeb tehtud tööst lühikokkuvõtte
~4 min
PDF kujul tunnikava on alla laetav siit: tunnikava_ruumilised_kujundid.pdf
Kujundite šabloonid töölehe juude on alla laetav siit: lisa_ruumilised_kujundid.pdf
Tööleht õpilastele jagamiseks on alla laetav siit: tooleht_ruumilised_kujundid.pdf