Õppetöös kautatava tarkvara klassifikatsioon
Mis alusel üldse saab õppetöös kasutatavat tarkvara klassifitseerida? Nii, nagu mistahes esemeid saab õppetöö huvides kasutada, nii saab ka enamust tarkvara õppetöös kasutada ja seda tundub olevat nii tohutult palju. Pealegi on kõik tarkvarad nii erinevad ja neid saab väga erinevalt ka kasutada! Kas on üldse mõistlikku alust mingi üldise pildi loomiseks? Või maailm lihtsalt ongi nii kirju nagu järgmine pilt ja mingigi üldistava korra loomine täiesti võimatu?
Mõned organisatsioonid on õppetöös kasutatava tarkvara klassifikatsiooni üritanud luua. Üks selline organisatsioon on Centre for Learning and Performance Technologies - Haridus- ja rakendustehnoloogia keskus Suurbritannias. Vaatame nende klassifikatsiooni: Centre for Learning and Performance Technologies klassifikatsiooni.
Teine selline seltkond, kes püüab hariduses kasutatavat tarkvara klassifitseerida ja tutvustada on HITSA (Hariduse infortehnoloogia sihtasutus) haridustehnoloogide kogukond. HITSA loodud haridustehnoloogia käsiraamat.
Loome oma klassifikatsiooni Haridustehnoloogide käsiraamatu põhjal: https://docs.google.com/document/d/18dDGe5dkJKlFqJ125np2-dUYlQMpLP2fe645yVWQg4Q/edit?usp=sharing
Eelmistel aastatel loodud klassifikatsioone:
- 2015: http://lingid.ee/WeJnW
- 2012: http://lingid.ee/2WTeL
Omaloodud tarkvaraliste vahendite kataloogist tehke sõnapilv. Selleks on olemas mitmeid tarkvarasid, nt http://tagcrowd.com/, http://www.wordle.net/, http://www.tagxedo.com/ vms