Institute of Computer Science
  1. Courses
  2. 2018/19 fall
  3. Computer Programming (LTAT.03.001)
ET
Log in

Computer Programming 2018/19 fall

5. kodutöö

1. Plokkskeem

Järgmisel plokkskeemil on kujutatud mingi veebilehe registreerimisvormi algoritm. Kirjuta programm, mis realiseerib plokkskeemil kirjeldatu.

2. Põranda keskkoha värvimine

Kirjuta programm, mis küsib kasutaja käest:

  • ristkülikukujulise Pykkari maailma mõõtmed,
  • Pykkari esialgse asukoha ja
  • Pykkari esialgse suuna.

Seejärel loob programm mõõtmetele vastava maailma, paigutab Pykkari nõutud suunaga nõutud positsioonile ning käivitab käsud, mis panevad Pykkari värvima põranda keskkoha tumedaks.

Pykkari all oleva ruudu saab tumedaks värvida käsuga paint().

Täpsustused

  • Loodud maailma servaruutudes peab olema sein, ülejäänud ruudud peavad olema värvimata põrand.
  • Loodud maailma mõõtmed on alati paaritud arvud (näiteks 5×5, 3×7, 9×13) ning peavad olema vähemalt 3 (muidu oleks ainult seintest koosnev maailm).
  • Kasutaja võib Pykkari suuna ette anda ilmakaarte tähistega (n, e, s, w, N, E, S, W).
  • Kasutaja käest saadud sisendit tuleb kontrollida. Programm ei tohi kokku joosta, kui kasutaja sisestab midagi valesti (näiteks sisestab suvalise teksti seal, kus oodatakse täisarvu, või sisestab Pykkari algseks positsiooniks sellise, mis ei jää põranda piiridesse). Ebasobiva sisendi korral tuleb selle küsimist korrata niikaua, kuni sisend sobib.

Näide dialoogist kasutajaga

>>> Sisesta maailma laius: 9
>>> Sisesta maailma kõrgus: asdf
>>> Vigane sisend! Proovime uuesti...
>>> Sisesta maailma kõrgus: 7
>>> Sisesta Pykkari positsiooni x-koordinaat: 3
>>> Sisesta Pykkari positsiooni y-koordinaat: 23
>>> Liiga suur! Proovime uuesti...
>>> Sisesta Pykkari positsiooni y-koordinaat: 0
>>> Liiga väike! Proovime uuesti...
>>> Sisesta Pykkari positsiooni y-koordinaat: 2
>>> Sisesta Pykkari suund: S

Vihje. Kui jääd dünaamiliselt maailma loomisega hätta, siis kirjuta programmi sisse mingi konkreetne maailm ja proovi lahendada vähemalt värvimise osa.

  • Institute of Computer Science
  • Faculty of Science and Technology
  • University of Tartu
In case of technical problems or questions write to:

Contact the course organizers with the organizational and course content questions.
The proprietary copyrights of educational materials belong to the University of Tartu. The use of educational materials is permitted for the purposes and under the conditions provided for in the copyright law for the free use of a work. When using educational materials, the user is obligated to give credit to the author of the educational materials.
The use of educational materials for other purposes is allowed only with the prior written consent of the University of Tartu.
Terms of use for the Courses environment