ScalaFX
ScalaFX-i kasutamiseks on vajalik SBT projekti build.sbt
-sse lisada vastav sõltuvus:
libraryDependencies += "org.scalafx" %% "scalafx" % "8.0.144-R12"
Näiteülesanded
Uurida järgnevat programmi ja sellest aru saada!
import javafx.animation.Interpolator import scalafx.Includes._ import scalafx.animation.{KeyValue, Timeline} import scalafx.application.JFXApp import scalafx.scene.Scene import scalafx.scene.paint.Color import scalafx.scene.shape.Circle import scala.language.postfixOps import scalafx.scene.effect.Reflection object P6rkamine extends JFXApp { object bounce extends Interpolator { def curve(t: Double): Double = t*t } stage = new JFXApp.PrimaryStage { title = "P6rkamine" width = 400 height = 300 scene = new Scene { fill = Color.LightGreen // val r = new Reflection(240,1,0.7,0) val c = new Circle { radius = 10 centerX = 150 centerY = 20 // effect = r } val t = new Timeline { cycleCount = Timeline.Indefinite autoReverse = true keyFrames = at(1 s){ Set[KeyValue[_, _ <: Object]]( c.centerY -> 160 tween bounce // , r.topOffset -> 0 tween bounce )} } t.play() content = c } } }
Ülesanded:
- muutke akna taustavärv ja ringi värv;
- tehke ring suuremaks;
- lisage ka teine põrkav pall.
Mis juhtub, kui sisse kommenteerida väljakommenteeritud read?
Viia lõpuni valuutavahetuse programmi implementeerimine
import scalafx.Includes._ import scalafx.application.JFXApp import scalafx.collections.ObservableBuffer import scalafx.geometry.Insets import scalafx.scene.Scene import scalafx.scene.control.{ChoiceBox, TextField} import scalafx.scene.layout.{HBox, VBox} import scala.language.postfixOps import scala.util.Try object RahaTeisendus extends JFXApp { def getRates: Map[String, Double] = Map("AED" -> 4.144,"AUD" -> 1.5525,"BGN" -> 1.9558,"CAD" -> 1.5117,"CHF" -> 1.1324,"CNY" -> 7.9063,"CZK" -> 25.967,"DKK" -> 7.4622,"GBP" -> 0.89135,"HKD" -> 8.9078,"HRK" -> 7.416,"HUF" -> 323.42,"JPY" -> 128.99,"NOK" -> 9.7318,"PLN" -> 4.2916,"RON" -> 4.6531,"RUB" -> 75.542,"SEK" -> 10.317,"SGD" -> 1.5603,"TRY" -> 5.8747,"USD" -> 1.1387,"ZAR" -> 15.5182) def convert(n: String, curr: String): String = { val nint = Try(n.toDouble).getOrElse(0d) val rate = getRates.withDefaultValue(1d)(curr) "%.2f".format(nint*rate) } stage = new JFXApp.PrimaryStage { title = "RahaTeisendus" scene = new Scene { val dt = new ChoiceBox[String]{ // valuuta valik } val oF = new TextField { // väljund-summa } val iF = new TextField { // sisend-summa } root = ??? // paigutus } } }
Lõpptulemus võiks välja näha selline:
Harjutusülesanded
Ülesanne 1
import scalafx.Includes._ import scalafx.application.JFXApp import scalafx.scene.Scene import scalafx.scene.control.{Button, TextArea} import scalafx.scene.layout.{BorderPane, HBox, VBox} import scalafx.scene.text.Text import scala.language.postfixOps object Tekstiprogramm extends JFXApp { stage = new JFXApp.PrimaryStage { title = "Tekstiprogramm" width = 300 height = 300 scene = new Scene { val read = new Text val s6nad = new Text val symbolid = new Text val ta = new TextArea{ // ??? } val tyhjenda = new Button { text = "Tühjenda" onAction = handle { ??? } } root = new BorderPane { // paigutus } } } }
(Loe ka JavaFX-i BorderPane kasutamisest)
Nõuded:
- Programmis on tekstiala, kuhu saab sisestada mitmerealist teksti.
- Tekstiala suurus peab kasvama ja kahanema koos akna suurusega.
- Nupp "Tühjenda" tühjendab tekstiala sisu
- Tekstiala all on toodud sisestatud teksti kohta statistikat: ridade arv, sõnade arv(võime eeldada, et sõnade vahel on tühik) ja sümbolite arv.
Lõpptulemus võiks välja näha selline:
Ülesanne 2
import scalafx.Includes._ import scalafx.animation.Timeline import scalafx.application.JFXApp import scalafx.scene.Scene import scalafx.scene.control.Button import scalafx.scene.layout.{HBox, VBox} import scalafx.scene.shape.Circle import scala.language.postfixOps import scala.math._ object V6idujooks extends JFXApp { stage = new JFXApp.PrimaryStage { title = "V6idujooks" width = 400 height = 300 // (x,y) on stardipositsiooni koordinaat class Jooksja(x: Int, y: Int) extends Circle { def start(): Unit = ??? def reset(): Unit = ??? } scene = new Scene { // loome mõned jooksjad val xs = for (x <- 70 to 240 by 40) yield new Jooksja(20, x) val start = new Button{ text = "start" } val reset = new Button{ text = "reset" } content = Seq(new VBox(new HBox(start, reset))) ++ xs } } }
Nõuded:
- Progamm simuleerib võidujooksu -- ringid on jooksjad.
- Vajutades "Start" jookstakse akna servani (x koordinaat 380)
- Jooksmise kiirus valida juhuslikult: finisisse jõutakse ajaga 1-2 sekundit (kasutage math.random)
- Vajutades "Reset", longivad jooksjad stardipositsioonile (3 sek) ja on siis valmis uuesti startima.
Lõpptulemus võiks välja näha selline:
Ülesanne 3*
Implementeerige ROT13 teisendaja: sisendi teksti iga ladina tähe koodile liidab 13 modulo 26. Seda võiks teha kahe TextArea-ga.