Arvutiteaduse instituut
  1. Kursused
  2. 2015/16 sügis
  3. Programmeerimine (MTAT.03.100)
EN
Logi sisse

Programmeerimine 2015/16 sügis

  • Esileht
  • Õpik
  • Projekt
  • Tärnülesanded
  • KKK
  • Viited

2. praktikum

NB! Praksiülesandeid antakse alati varuga, et ka kõige kiirematel/kogenumatel lahendajatel jätkuks tegevust. Seega pole mõtet kurvastada, kui te ei jõua kõiki lahendada. Vaadake ülesanded rahulikult üle ja lahendage ära just need, mis tunduvad teile huvitavad ja/või parajalt jõukohased/väljakutsuvad (kui just teie praktikumijuhendaja pole teile soovitanud mingit konkreetset ülesannet).

1. Pitsa hind

Kirjutage programm, mis arvutab pitsa ruutsentimeeteri hinna, kui on antud läbimõõt ja koguhind.

2. Sõnaruut

Kirjutage programm, mis küsib kasutajalt mingi sõna ja väljastab seejärel selle sõna "ruudu", kus kõik tähed on tehtud suureks. Nt. kui sisestati "Tere", siis väljastatakse

 TERE
 TERE
 TERE
 TERE

Kui sisestati "uba", siis väljastatakse

 UBA
 UBA
 UBA

Vihje: tuletage meelde, mida tähendab Pythoni jaoks '\n'.

3. Leinaraam

Kirjutage programm, mis küsib kasutajalt failinime ja väljastab seal failis olevad andmed ekraanile moodustades sealjuures teksti ümber raami. Eeldame, et failis on 4 rida, esimene neist sisaldab inimese eesnime, teine perenime, kolmas sünniaega, neljas surmaaega. Näiteks, kui faili sisu on:

 Julius
 Kuperjanov
 02.12.1918
 21.06.1940

siis väljund peaks olema midagi taolist (aga laske fantaasial lennata):

 +-------------------------------+
 |                               |
 |       Julius Kuperjanov       |
 |                               |
 |    02.12.1918 - 21.06.1940    |
 |                               |
 +-------------------------------+

4. Kolmnurk

Kirjutage programm, mis küsib kasutajalt kahe kaateti pikkused ja joonistab kilpkonna abil neile vastava täisnurkse kolmnurga.

Lisa: programm peaks küsima ka joone paksuse ja värvi ja arvestama seda joonistamisel (uurige mooduli turtle dokumentatsiooni)

Lisa 2: Kasutaja saab määrata ka kolmnurga sisu värvi.

Lisa 3: Kolmnurga andmed on kirjas failis ja kasutajalt küsitakse vaid failinimi.

5. Äike

Kirjutage äikeselöögi kauguse arvutaja. Kasutaja vajutab esimest korda ENTER-it siis, kui ta näeb välgusähvatust ja teist korda siis, kui ta kuuleb kõminat. (ENTER-i vajutamine on programmi jaoks sama, mis tühja sõne sisestamine). Seepeale vastab programm, kui kaugel oli äike. Vihje:

    >>> from time import time
    >>> help(time)
    Help on built-in function time in module time:
    time(...)
        time() -> floating point number

        Return the current time in seconds since the Epoch.
        Fractions of a second may be present if the system clock provides them.
    >>> time()
    1347470675.236
    >>> time()
    1347470679.447

6. Yin-Yang

Joonistage kilpkonnaga Yin-Yang sümbol http://en.wikipedia.org/wiki/Yin_and_yang (uurige turtle moodulist käsu circle kasutamist)

  • Arvutiteaduse instituut
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Tartu Ülikool
Tehniliste probleemide või küsimuste korral kirjuta:

Kursuse sisu ja korralduslike küsimustega pöörduge kursuse korraldajate poole.
Õppematerjalide varalised autoriõigused kuuluvad Tartu Ülikoolile. Õppematerjalide kasutamine on lubatud autoriõiguse seaduses ettenähtud teose vaba kasutamise eesmärkidel ja tingimustel. Õppematerjalide kasutamisel on kasutaja kohustatud viitama õppematerjalide autorile.
Õppematerjalide kasutamine muudel eesmärkidel on lubatud ainult Tartu Ülikooli eelneval kirjalikul nõusolekul.
Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi kursuste läbiviimist toetavad järgmised programmid:
euroopa sotsiaalfondi logo